A kenyér háza
Szerző: Budai Gabriella

kenyer1.jpgElhagyom az apámat, anyámat. Elhagyom a szülőföldemet. A madarak nem választhatnak, mégis fészket raknak. A mezei virágok sem választhatnak, mégis illatoznak. Én választhattam, mégis az anyósom, Naomi népét és az ő Istenét választottam. A sógornőm hazatért a szüleihez, sírva, zokogva búcsúztunk el. Engem hiába unszolt Naomi, hogy maradjak, ne menjek vele. Ha keserű is az anyósom, ha a férjével és a két fiával jött is ide hozzánk, Moáb földjére, és most kifosztottan, özvegyen, árván, megalázottan tér vissza a szülőföldjére, én nem hagyom el őt.kenyer2.jpg Ahová megy, odamegyek én is, ahol ő megszáll, ott szállok meg én is. Ahol ő meghal, ott akarok majd meghalni én is, ott temessenek el engem is. Hová is mehetnék, mert csak Naomi közelében van nyugalmam. Ha a Mindenhatóról beszél az anyósom, akkor van nyugalmam. Földig hajlok az Úr előtt, pedig idegen vagyok Izrael Istene előtt. Tekints rám, Felséges! Még a szolgálód sem vagyok, de nálad keresek oltalmat. Holnap elindulunk Júda földjére, Betlehem városa felé. Milyen különös szó is ez: Betlehem. A kenyér háza, Naomi azt mondta, ez a jelentése a városa nevének. Lesz-e ott kenyere két özvegyasszonynak? Ha az Úr rátekintett a népére, és az éhínség után kenyeret adott nekik, jut-e nekünk abból valami? Ha kimegyek majd kalászt szedegetni a mezőre, kinek nyerem meg a jóindulatát? Hozzám szólnak-e, elzavarnak-e, kérhetek-e egy korty vizet valakitől, ha megszomjazom? Gyászunk örömre fordul-e majd? Ne szégyeníts meg minket, ments meg irgalmasan, Uram! Kezedben van a sorsunk éjjel és nappal. Te alkottad az eget és a földet, te formáltad a szívünket, te ismered minden tettünket. Miért is folynak a könnyeim? Milyen szép csillagos ma az ég! Holnap elindulunk Júda földjére, Betlehem városa felé. Betlehem, Betlehem, a legkisebb te vagy Júda nemzetségei között, így szokta énekelni az anyósom. Uram, nem törekszem arra, ami túl nagy vagy elérhetetlen nekem. Inkább csendesítem a lelkemet, ahogy anya csitítja a gyermekét.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://irodalmiszalonna.blog.hu/api/trackback/id/tr4717910275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Utolsó kommentek

Facebook oldaldoboz

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
süti beállítások módosítása