tibiért
Szerző: Vidéki Bianka

mindspank.jpgaz iskolába mentek el

földrajz óra volt éppen

a 47,4 fokán az északi szélességnek

kisfiú, most elviszünk innen

paragrafusokra hivatkoztak

egy tizenegyévesnek

már nagyfiú vagy, biztos megérted

nálatok otthon nincsen fűtés

és csak üres kenyér jut vacsorára

ha jut

te talán nem szereted a meleget?

ahová megyünk, ott jó meleg van

tiszta ruha és egészséges étel

nem csak krumpli

segélynapon konzerv

nézd csak, adok neked egy narancsot

láttál már egyáltalán ilyet?                                                              

és kapsz egy plüssoroszlánt is

ugyan no, ne sírj

egy ilyen nagyfiú

 

tibit az otthonban az első napon

a nagyobb fiúk

a porszívó csövével

 

tibi hosszú hónapok kitartó munkájával

megszerezte az uralmat a porszívócső felett

az iskolába már nem járt be

együtt nem működött

jó szóra nem hallgatott

úgy volt, hogy

a börtönbe vezető út

tibinek nem lesz rögös

szerencsére

tibivel aztán a társadalomnak mégsem lett gondja

mert tibi egy délután

valahol a Józsefvárosban

egy felborított kukán

 

persze akkor már várandós volt velem az anyám

 

azt mondtam már, hogy tibi volt az apám?

vagy tibi az apám lett volna, ha anyámat percekkel előtte nem termékenyíti meg ede

a legjobb barátja

 

 

esetleg én vittem el tibit

a gondoskodó társadalom nevében

ez a munkám

hogy jót teszek

százhúsz nettóért

a tortából

ha kéri, ha nem

jusson mindenkinek szelet

 

talán én voltam, akit tibi utoljára kirabolt

a laptoptáskát vitte el

az árából akarta belőni magát

a táskában a laptop helyén nem volt csak papír

semmit sem érő kézirat

ez a vers

ugyanis

jól elrejtve tartom az értékeimet

mióta a környékünkön föltűntek

ezek a férgek

 

de az sem kizárt, hogy tibi az én gyerekem volt

tőlem szakítottátok el

nekem csak a végzés jutott, meg hogy nem jött haza délután

én voltam az, aki ordítottam

magam a földhöz vertem, sírtam, aztán feladtam

és inni kezdtem

folytattam, ahol abbahagyta az apám, a nagyapám

magányosan megöregedtem

az állam eltemetett

nagy sokára, mikor végre megtalálták a testemet

 

meg még az is lehet, hogy tibi én vagyok

 

  /Fotó: Mindspank/

 Eredeti megjelenés:

Tekintet irodalmi folyóirat, 2018.06.27.

A bejegyzés trackback címe:

https://irodalmiszalonna.blog.hu/api/trackback/id/tr1016599886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Utolsó kommentek

Facebook oldaldoboz

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
süti beállítások módosítása